Bir Dileğin İsteğin Gerçekleşmesi İçin Okunacak Dua (Hacet Duası)
İnsanoğlu, rabbiyle olan en güçlü iletişim araçlarından biri olan dua etmek eylemini çoğu zaman hafife alır. Öyle ki dünyalık işlere dalıp rabbinden istemeyi unutan, böylelikle dua etmeyen insanlar çoğunlukta olup bu nimetin farkına varmamaktadır. Halbuki Allah, bizlere dua etmemizi ve ondan istememizi, bunun karşılığında içimiz ferah bir şekilde istediğimiz şeyleri yine ondan beklememizi öğüt veriyor. Özellikle bakara suresinin çoğu ayetinde açık bir şekilde bizlere dua etmemizi öğüt veren rabbimiz, samimi bir şekilde edilen dualara karşılık vereceğiniz belirtiyor.

"Kullarım, beni senden sorarlarsa, (bilsinler ki), gerçekten ben (onlara çok) yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına cevap veririm. O halde, doğru yolu bulmaları için benim davetime uysunlar, bana iman etsinler." (Bakara - 186)

Peki bir dileğin yada isteğin gerçekleşmesi için okunacak dua yada sure var mıdır? Bu sorunun cevabı bazı hadis kitaplarında geçmektedir. Hacet duasını içerdiği ve okuyan kişilerin duasının kabul olacağı belirtilen bu dua islam ehilleri tarafından zayıf hadis olarak nitelendirilmektedir. Bu hadis şu şekildedir.

“Al­lah’tan başka ilâh yoktur. O Halîmdir, Kerîm’dir. Büyük arşın rabbi olan Allah tüm eksikliklerden münezzehtir. Her şeyin sahibi ve yaptığı her şeyi güzel yapan Allah’a hamdüsenalar olsun. Allahım! Senden rah­metine ve affına ulaştıracak davranış­larda bulunmayı, her türlü iyiliği elde et­meyi, her türlü günahtan salim olmayı diliyorum. Bende bağışlamadığın günah, gidermediğin keder ve karşılamadığın rızana uygun bir ihtiyaç bırakma, ey mer­hametlilerin en merhametlisi olan Allahım!” (Tirmizî, Vitir, 17; İbn Mâce, İkâme, 189)

Burada her nekadar zayıf bir hadis olarak nitelendirilse de, ayetlerde açık bir şekilde dua etmemiz ve karşılığında dualarımızın cevap bulacağı çok açık ve net bir şekilde bizlere söylenmiştir. Bu ayetlere birkaç örnek vermemiz gerekirse;

“Ey iman edenler! Sabır ve namaz ile Allah’tan yardım isteyin. Çünkü Allah muhakkak sabredenlerle beraberdir.” (Bakara, 2/153)

"En güzel isimler Allah’ındır, artık O’na onunla (esmaları ile) dua ediniz! Allah’ın isimlerini (mânâsını) saptıranları terket! Yapmış oldukları şeyden dolayı yakında cezalandırılacaklar." (Araf, 180)

"Rabbiniz şöyle dedi: Bana dua edin, duânıza cevap vereyim. Bana kulluk etmeyi kibirlerine yediremeyenler aşağılanmış bir halde cehenneme gireceklerdir." (Mümin Suresi, 60)

Bu ayetlerden çok net bir şekilde anlaşılacağı üzere bir dileğimizin bir isteğimizin olduğu zamanlarda bu isteklerimizin gerçekleşmesi için rabbimize samimi bir şekilde dua etmemiz gerektiği ve bu dualarmıza icabet edileceği, karşılık bulacağımızı bize öğütlenmiştir. İsteklerimizin bizim için hayır olup olmayacağını Allah bilir. Bundan dolayı dualarımızın kabul olup olmayacağı, ya da direkt kabul olmayıp başka bir şekilde sonucunun bize dönmesi daha hayırlı olmasından kaynaklı olacağını unutmamamız gerekir.


Samimi bir şekilde dua örneği şu şekilde olabilir;

“Yâ Rabbi! Sana yalvarıyorum. Sevgili Peygamberin Muhammed aleyhisselamı araya koyarak, senden istiyorum. Ey çok sevdiğim Peygamberim Muhammed aleyhisselam, seni vesile ederek, Rabbime yalvarıyorum. Senin hatırın için kabul etmesini istiyorum. Ya Rabbi, bu yüce Peygamberi bana şefaatçi eyle! Onun hürmetine duamı kabul et!”

Toparlayacak olursak; bir isteği yada dileği olan kişi en az iki rekat olmak kaydıyla güzel bir abdest alarak namazını kılıp güzel ve samimi bir şekilde dua edip bu isteğini belirtmesi gerekir.

Nasıl Dua Edilir ve Duanın Üslubu Ne Olmalıdır? Öğrenmek İçin Tıklayın. 

Peki bir dileğin yada isteğin gerçekleşmesi için okunacak dua yada sure var mıdır? Bu sorunun cevabı bazı hadis kitaplarında geçmektedir. Hacet duasını içerdiği ve okuyan kişilerin duasının kabul olacağı belirtilen bu dua

Yorum Gönder

Author Name

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *